برای حفظ دندان‌ های سالم چه روشی پیشنهاد می‌ کنید؟ با تکنیک‌ های بهداشت دهان و دندان برای حفظ سلامت دندان‌ ها آشنا هستید؟ اگر دندان‌ های سالمی دارید و به این فکر هستید که چگونه از این دندان‌ ها محافظت کنید، ابتدا باید بهداشت دهان و دندان را مدنظر قرار دهید که از آن جمله می‌ توان کشیدن نخ دندان، استفاده از دهانشویه و مسواک مرتب را نام برد. در واقع با انجام دادن روش‌ های بسیار ساده به عنوان تکنیک‌ های بهداشت دهان و دندان می‌ توانید تا مدت‌ ها دندان‌ های سالم خودتان را حفظ کنید. در این مقاله تکنیک‌ های بهداشت دهان و دندان برای حفظ سلامت دندان‌ ها را بررسی می‌ کنیم.

پیشنهاد محصول

محصولات مراقبت از مو

محصولات مراقبت از پوست

 

حفظ دندان‌ های سالم: تکنیک‌ های بهداشت دهان و دندان برای حفظ سلامت دندان‌ ها

گفتیم که برای داشتن دندان‌ های سالم ‌های راه های مختلفی پیشنهاد می‌ شود که با رعایت کردن آنها قطعاً سلامت دندان‌ ها تضمین می‌ شود و تا مدت‌ ها می‌ توانید دندان‌ های سالمی داشته باشید. رایج‌ ترین این راه‌ ها عبارتند از:

این که مسواک را به طرز صحیحی استفاده کنیم، بسیار مهم است، چون بسیاری از افراد به صورت نامرتب و نادرست مسواک می‌ زنند. به همین دلیل است که نتیجه مطلوبی از آن به دست نمی‌ آورند. علاوه بر آن که باید مسواک را به درستی استفاده کنید، خمیر دندانی که از آن استفاده می‌ کنید بهتر است حاوی فلوراید باشد که به حفظ سلامت دندان‌ ها بیشتر کمک کند.

بهداشت دهان و دندان

بسیاری از افراد که به طور مرتب مسواک می‌ زنند، باز هم از خرابی دندان‌ های خود شکایت دارند، این مشکل به این دلیل است که از نخ دندان استفاده نمی‌ کنند، بنابراین باقی مانده غذا در لابلای دندان‌ ها موجب آسیب دیدن آنها خواهد شد. پس اگر دندان‌ های سالمی دارید و هدف شما حفظ کردن آنها می‌ باشد در کنار مسواک زدن حداقل روزی یک بار کشیدن نخ دندان را داشته باشید.

گاهی اوقات دندان‌ های شما به صورت عمقی آسیب دیده‌ اند و شما متوجه این موضوع نمی‌ شوید، برای آنکه از آسیب دیدن دندان‌ ها پیشگیری کنید، بهتر است هر چند وقت یکبار به یک دندانپزشک مراجعه کنید تا از سالم بودن دندان‌ های خودتان مطمئن شوید.

اگر به فکر حفظ سلامت دندان‌ های خودتان هستید، غذاهای شیرین و حاوی نشاسته را محدود کنید.این غذاها آسیب جدی به دندان‌ ها وارد می‌ کنند و اگر مصرف آنها بی‌ رویه و بیشتر از حد معمول باشد، شاهد پوسیدگی و آسیب دندان زودتر از موعد مقرر آن خواهید بود. نوشیدنی‌ های شیرین نیز چنین مشکل را به وجود می‌ آورند. حتی نوشیدنی‌ های گازدار مانند نوشابه نیز اثرات بسیار مضر و مخربی بر روی دندان‌ ها دارند. بنابراین جهت حفظ کردن دندان‌ های سالم خود بهتر است پیش از هر چیزی تغذیه خود را کنترل کنید. برای این کار آب را به جای نوشیدنی‌ های شیرین انتخاب کنید. این نوشیدنی‌ ها احتمال ایجاد حفره در دندان‌ ها را افزایش می‌ دهند، در صورت تمایل به استفاده از چای نیز پیشنهاد می‌ کنیم چای را بدون قند و شیرینی استفاده کنید.

استفاده از دخانیات از هر نوعی که باشد دندان‌ ها را با مشکل مواجه می‌ کند، به طوری که بسیاری از افرادی که دخانیات مصرف می‌ کنند دندان‌ هایشان حالت زرد رنگ دارد و زودتر از افراد غیر سیگاری با پوسیدگی دندان مواجه می‌ شوند.

اگر به طور مرتب با دندان‌ های خود غذاهای بسیار سفت مصرف کنید و یا پوست بسیاری از مغزی جات مانند پسته، فندق، بادام و غیره را با دندان خود بشکنید، دندان‌ های شما آسیب خواهد دید. شاید در ابتدا متوجه این موضوع نشوید اما به مرور زمان این روش اشتباه غذا خوردن و جویدن آسیب‌ های جدی به دندان وارد می‌ کند.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله حفظ دندان‌ های سالم: تکنیک‌ های بهداشت دهان و دندان برای حفظ سلامت دندان‌ ها را بررسی کردیم. بااستفاده از تکنیک‌ های مختلفی می‌ توان حفظ سلامت دندان‌ ها را تضمین کرده و از پوسیدگی و خرابی آنها نیز پیشگیری کرد. که از آن جمله می‌ توان روش صحیح مسواک زدن و استفاده از نخ دندان، عدم استفاده از غذاها و نوشیدنی‌ های شیرین و غیره را نام برد. در سایت https://briller24.com/ با انواع تکنیک‌ های بهداشت دهان و دندان برای حفظ سلامت دندان‌ ها آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *