برای درمان ریزش مو چه اقداماتی می توان انجام داد؟ چه محصولاتی به درمان ریزش مو و پیشگیری کردن از آن کمک می کنند؟ شما با محصولات ریزش مو و درمان آن آشنا هستید؟ برای درمان در حال حاضر محصولات بهداشتی بسیار زیادی تولید و عرضه می شوند که هر کدام از آن ها ویژگی هایی دارند. در این جا به بررسی معالجه ریزش مو و چند نمونه از راهکارهای رایج و متداول آن می پردازیم.

برای خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی کلیک کنید

ریزش مو

پیشگیری از ریزش مو

برای پیشگیری کردن از ریزش مو چند نکته مهم را عنوان می کنیم:

  1. پرهیز از شامپو زدن روزانه بر روی موها

استفاده بی رویه از نرم کننده ها و شامپوها با وجودی که موجب نظافت فردی می شود، اما همیشه نتایج مثبت را در پی ندارد و استفاده بی رویه از آن ها موجب ریزش مو می شود. در این حالت موهای شما روی خشکی رفته و آسیب پذیر می شوند. پس شامپو زدن موها را به صورت هفتگی و دو یا سه بار در هفته انجام دهید.

  1. کاهش استفاده از محصولات شیمیایی

بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی از نوع شیمیایی هستند که می توانند تاثیرات مضر بر روی پوست داشته باشند. اگر استفاده شما از این محصولات بی رویه است و با ریزش مو مواجه شده اید، آن ها را کاهش دهید و محصولات گیاهی تضمین شده را جایگزین آن ها کنید.

پس از استفاده مکرر از برخی محصولات آرایشی و بهداشتی برای پیشگیری از آسیب دیدن پوست و درمان ریزش مو، موهای خود را با تقویت کننده ها و ماسک ها تیمار کنید تا مجبور نشوید به ترمیم مو رو بیاورید.

  1. استفاده از مواد غذایی مفید و مناسب

بسیاری از افراد در طول روز خوراکی های مختلف را استفاده می کنند که برای مو مضر است. بهتر است به جای این مواد از مواد مغذی سالم و خوراکی هایی که ویتامین و مواد معدنی که برای درمان ریزش مو مناسب هستند، استفاده کنید. اسید چرب، پروتئین، امگا۳، آهن، روی، ویتامین های ب۱۲، سلنیوم و منیزیم مواد غنی جهت پیشگیری از ریزش مو هستند.

مغزهای خشکبار، سبزیجات برگی، ماهی و لوبیا نیز در همین سبد غذایی پرخاصیت قرار می گیرند.

 

ویتامین ها

  1. خشک کردن طبیعی موها

مو از پروتئین خالص ساخته شده است و حرارت بالا می تواند به آن آسیب وارد کند، یعنی وقتی از دستگاه های خشک کن و سشلوارها استفاده کنید ناخودآگاه موهای شما آسیب دیده و دچار ریزش می شود. پس سعی کنید پس از حمام به موها اجازه دهیم تا به صورت طبیعی خشک شوند. به این ترتیب پروتئین مو حفظ شده و کم تر دچار ریزش می شود

  1. کوتاه کردن مو

از ساده‌ ترین روش‌ هایی که جهت پیشگیری کردن و درمان ریزش مو و موخوره به کار می‌ رود کوتاهی مو می‌ باشد، چون این کار موجب داشتن موهای خوب و پرپشتی می‌ شود.

  1. پرهیز از مدل موهای نامناسب

برخی مدل موها جهت بستن مو نامناسب هستند و به صورت استفاده مکرر باعث ریزش مو می شوند. پس اگر به سلامت موهای خود اهمیت می دهید از مدل های گوناگون کم تری برای بستن مو استفاده کنید.

  1. برس زدن مداوم موها

شانه کردن موها به طور مداوم باعث مرتب بودن و حفظ نظم موها می شود. برای این کار شانه ای انتخاب کنید که دندان های پهن و بزرگی داشته باشد. پس از آن که موهای خود را شانه زدید، دیگر آن را تکرار نکنید. زیاده‌ روی در برس کردن نیز ممکن است موجب تضعیف فولیکول‌ ها می‌شود و ریزش مو تشدید خواهد شد.

  1. استفاده از محصولات ریزش مو

در حال حاضر محصولات مختلفی برای درمان ریزش مو وجود دارند و روز به روز نیز این محصولات در حال افزایش و تنوع هستند. شما برای موهای مختلف می توانید محصول ریزش موی متناسب با آن را انتخاب کنید. این موارد می توانند از ریزش مو پیشگیری کرده، رشد آن را تقویت کنند و هم چنین میزان جریان خون را به موها افزایش دهند.

مطالب مرتبط:

سخن پایانی

درمان ریزش مو و راه های مختلف پیشگیری از آنرا بررسی کردیم و گفتیم که جهت معالجه چگونه می توان از راه های ساده و قابل استفاده در منازل نیز استفاده کرد. تنها کافیست که کمی دقت در این کار داشته باشید. البته لوازم بهداشتی بسیار زیادی نیز جهت درمان کردن  ریزش مو وجود دارند که می توانید آن ها را از فروشگاه بریلر تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *