روتین و مراقبت از پوست چیست؟ از چه شیوه‌ هایی می‌ توان جهت مراقبت بهتر موها استفاده کرد؟ موهای ما برای آنکه بتوانند رشد خوبی داشته باشند و علاوه بر آن از آسیب‌ های احتمالی نیز در امان بمانند، همواره نیاز به مراقبت دارند که تغذیه صحیح و مکمل‌ های مو از جمله این راه‌ ها محسوب می‌ شود در واقع یک تغذیه درست و یا استفاده از مکمل‌ های مختلف می‌ تواند به رشد و تقویت بهتر موهای شما کمک کند. در این مقاله مراقبت از مو و راه‌ های مختلف آن را بررسی می‌ کنیم.

جهت خرید لوازم آرایشی و بهداشتی اصل و ارجینال کلیک کنید

آشنایی با روشهای مراقبت از مو

گفتیم که راه‌ های مختلفی جهت مراقبت از موها وجود دارند که تغذیه صحیح و مکمل‌ های مو از آن جمله هستند.

  1. تغذیه صحیح

گاهی اوقات ما متوجه ریزش مو و بد حالتی یا وزوز شدن مو و مشکلاتی از این قبیل می‌ شویم. اما ما بدون توجه به مشکل به وجود آمده به سراغ روش‌ های اشتباه مراقبت از مو می‌ رویم. گاهی اوقات نیز ممکن است نتیجه درستی از این روش‌ ها به دست نیاوریم. بهتر است بدانید که بسیاری از مشکلات به وجود آمده برای موها به علت تغذیه نادرست و ناصحیح هستند که طی آن ویتامین، پروتئین و مواد مغذی کافی به ریشه موها نرسیده و مشکلاتی مانند ریزش مو را به وجود می‌ آورند. حال اگر شما بتوانید مشکل موهای خودتان را ریشه‌ یابی کنید، با یک تغذیه مناسب و صحیح می‌ توانید آن را برطرف کرده، بدون آن که نیاز به مراجعه به پزشک و یا امتحان کردن دیگر شیوه‌ ها داشته باشید.

  1. مکمل‌ های مو

گاهی اوقات علاوه بر تغذیه مناسب و دیگر روش‌ های نگهداری موهای مان نیاز به مکمل‌ هایی دارند تا رشد بهتری داشته و از آسیب‌ های مختلف در امان باشند. این مکمل‌ ها به طور معمول به صورت شامپوهای مختلف، نرم کننده‌ ها و ماسک‌ ها ارائه می‌ شوند که البته جهت استفاده کردن از آنها بهتر است در ابتدا مشکل موی خودتان را مشخص کنید. مثلاً اگر شامپوی مورد نظر شما مناسب موهای تان نباشد، قطعاً مشکلاتی مانند ریزش مو، خشکی بیش از حد موها یا چربی آنها را خواهید داشت یا اگر دچار شوره سر هستید، باید از شامپوهای ضد شوره مناسب استفاده کنید. برخی از شامپوها حاوی مواد مغذی مانند ویتامین‌ ها هستند که مشخصات آنها بر روی بسته شامپو درج شده است. اگر موهای شما با مشکلاتی مانند کمبود مواد مغذی و ویتامین‌ ها مواجه باشند، در این حالت با استفاده از چنین شامپوهایی می‌ توانید مشکل به وجود آمده را برطرف کنید. دسته دیگری از مکمل‌ ها نیز به عنوان نرم کننده در بازار موجود هستند که موجب افزایش رطوبت مو می‌ شوند. تارهای مو دارای پوششی به نام کوتیکول هستند. این پوشش مراقبت از مو و استحکام بخشیدن به آن را بر عهده دارد و اگر موها رطوبت کافی نداشته باشند، کوتیکول باز می‌ شود که بتواند رطوبت مورد نیاز خودش را از هوا کسب کند. به همین دلیل است که معمولاً بعد از استحمام دارای موهای وزوز می‌ شویم. یک نرم کننده خوب به عنوان مکمل می‌ تواند چنین مشکلاتی را برطرف کند.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا موارد دیگری نیز وجود دارند که آنها را به عنوان راه‌ های مراقبت از مو می‌ شناسیم، این راه‌ ها عبارتند از:

مکمل‌ های مو

  1. درست شستن و شانه کردن موها
  2. انتخاب کردن شامپوی مناسب
  3. انتخاب کردن نرم کننده مناسب
  4. عدم خشک کردن موها با حوله
  5. استفاده از شانه دانه درشت برای موهای خیس
  6. محافظت از موها در برابر حرارت
  7. حفظ کردن رطوبت موی سر
  8. کوتاه کردن مرتب موها

نتیجه گیری

در این مقاله مراقبت از مو با تغذیه صحیح و مکمل‌ های مو را بررسی کردیم. برای مراقبت از مو راه‌ های متعددی وجود دارد که تغذیه صحیح و مکمل‌ های از مهم‌ ترین آنها می‌ باشند که شما می‌ توانید با انجام دادن این موارد موهای مرتب و سالم داشته باشید. علاوه بر آن که باید در نحوه انتخاب برس، نحوه خشک کردن موها، مراقبت کردن از مو در برابر حرارت زیاد و غیره نیز توجه کافی را داشته باشید تا موهای شما از هر گونه آسیب احتمالی در امان باشد. در سایت https://briller24.com بیش تر با مراقبت از مو با تغذیه صحیح و مکمل‌ های مو آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *