روتین پوست چیست؟ چرا باید از روتین پوست استفاده کنیم؟ روتین پوست چه تاثیری می تواند بر روی پوست افراد داشته باشد؟ استفاده کردن از محصولات مراقبتی به صورت پیوسته و مداوم را روتین پوست می گویند. استفاده کردن از این محصولات به صورت مکرر و منظم و به طرز صحیح می تواند پوست را در حالت بسیار عادی و خوبی نگه دارد و برخی از مشکلات پوست را برطرف کند. در این قسمت به بررسی این قسمت  می پردازیم.

روتین پوست چیست؟ 

گفتیم که استفاده کردن مداوم و مرتب و البته به طرز صحیح از محصولات بهداشتی پوست را روتین پوست می‌گویند. روتین پوست در واقع می‌ تواند به حفظ سلامت پوست شما کمک کند و انجام مناسب آن بسیاری از مشکلات پوستی را برطرف کند. روتین کردن باید به صورت دو مرحله یعنی در طول شب و روز انجام شود تا آسیبی به پوست تان وارد نشود.

خوب شاید چنین سوالی برای شما مطرح شود که از چه سنی می توانیم روتین پوستی را انجام دهیم؟ روتین معمولا از سنین نوجوانی و پایین شروع می شود، چون در همین سنین است که تغییرات زیادی در پوست ایجاد می شود و شما نیاز به مراقبت های خاصی دارید که از مشکلات پوستی و پیری زودرس آن پیشگیری کنید. این مراقبت ها حتی گاهی لازم است که از کودکی نیز با استفاده کردن از برخی از ضدآفتاب ها شروع شود تا پوست در برابر به بسیاری از اشعه های مضر مانند اشعه نور خورشید محافظت شود.

مطالب مرتبط

روتین پوست در روز

مراحل روتین پوست در روز به صورت زیر می باشد:

پس از بیدار شدن از خواب اولین کار شستن و پاکسازی پوست است. لوازم آرایشی باقی مانده از روزهای قبل، محیط‌ های آلوده، ذرات معلق در هوا و غیره می توانند بر روی پوست نشسته و موجب آلودگی و تیرگی آن شوند. برای این کار می توانید از محصولاتی مانند فوم یا ژل شستشو، شیر پاک کن، میسلار واتر و… استفاده کنید.

تونر جهت متعادل سازی پوست استفاده می شود، یعنی می تواند مقدار اسیدیته پوست را که در حین شستشو از بین رفته است به حالت اول خودش بازگرداند، لایه های زیرین پوست را پاک سازی کرده و تنظیم چربی پوست را انجام دهد. در واقع استفاده از تونر یک پوست شفاف و با ph منظم را برای شما به وجود می آورد.

برای پاک کردن پوست از سرم آنتی اکسیدان استفاده کنید. البته باید انتخاب این نوع پاک سازی کننده ها با توجه به نوع پوست تان باشد. در داخل سرم های آنتی اکسیدان موادی مانند ویتامین سی جهت از بین بردن لک و شفاف سازی، هیالورونیک اسید و کلاژن جهت پیشگیری کردن از چین و چروک وجود دارد. پس از آن به ترتیب از کرم دور چشم، درمان هایی جهت آکنه و جوش، مرطوب کننده ها و ضد آفتاب استفاده کنید.

روتین در شب

  1. شستشو، لایه برداری و پاک سازی پوست

در طول روز مواد آرایشی بر روی پوست می نشینند، پس بهتر است در هنگام شب کاملا آن ها را پاک کنید، مثلاً با لایه برداری سلول های مرده را حذف کنید.

  1. تونر

همانند تونر صبح، تونر شب را جهت آبرسانی و تقویت پوست در طول شب نیز استفاده کنید.

  1. کرم دور چشم

از کرم های دورچشم در طول شب می توانید استفاده کنید، چون پوست در طول شب بهتر محصولات پوستی را به خودش جذب می کند.

  1. سرم های پوستی

این سرم ها می توانند پوست را ترمیم کرده و آن را در حالت متعادل نگه دارند.

  1. کرم شب

کرم مرطوب کننده های شب کمی غلیظ تر، ماندگارتر و سنگین تر از کرم های مرطوب کننده روز می باشند و بر روی پوست می مانند.

مراحل روتین پوست

جمع بندی

روتین پوست به معنای مراقبت و استفاده مداوم از محصولات مراقبت پوست می باشد که در این مقاله به بررسی آن پرداختیم. روتین پوست را در دو مرحله روز و شب می توان انجام داد که هر دو مرحله را برای شما توضیح دادیم. برای تهیه محصولات روتین پوست می توانید به فروشگاه بریلر برای خرید آن ها مراجعه کنید. این فروشگاه بزرگ محصولات مختلفی مانند عطر نوزاد جانسون، عطر بچه گانه دخترانه، عطر بچه گانه پسرانه و بسیاری دیگر از لوازم آرایشی و بهداشتی را ارائه می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *