در طول زندگی و به دلایل متعدد، پوست سر ممکن است دستخوش تغییرات مختلفی شود و مراقبت از مو بسیار دارای اهمیت است. تغییرات خاصی در پوست سر وجود دارد که نتیجه برخی مشکلات سلامت عمومی است. مشکلات شایع مو و راه‌های درمان آنها برای بسیاری از افراد تبدیل به یک چالش بزرگ شده است. بنابراین قصد داریم در این مقاله شما را با شایع ترین مشکلات مو آشنا کنیم.

آشنایی با مشکلات شایع مو

ریزش مو

این یکی از شایع ترین مشکلات مو است و معمولا هم در مردان و هم زنان دیده می­شود. این عرضه در برخی موارد به دلیل عوامل ژنتیکی و گاهی به دلیل کمبودهای تغذیه ای و مشکلات هورمونی ایجاد می­شود. منطقه ریزش مو معمولا فقط به یک ناحیه خاص محدود نمی شود و می تواند تمام مناطقی که مو وجود دارد را تحت تاثیر قرار دهد. این می تواند دائمی یا موقت باشد، اما در هر صورت تشخیص زودهنگام چنین مشکلی همیشه ضروری و موثر است.

✅ برای خرید بهترین برند لوازم آرایشی همراه با تخفیف ویژه از صفحه فروشگاه ما دیدن فرمایید.

مواقعی وجود دارد که ریزش مو پس از یک دوره استرس یا با تأثیرات عاطفی زیاد شروع می شود. همچنین مواردی وجود دارد ریزش مو به دلیل بیماری در افراد دیده می­شود. در هر صورت، این ریزش مو برای کسانی که از آن رنج می برند بسیار ناراحت کننده خواهد بود.

برای درمان ریزش مو باید علت آن را فهمید. اگرچه درمان پزشکی خاصی ندارد، اما جایگزین های زیبایی شناختی مختلفی وجود دارد که می تواند به پنهان کردن علائم آن کمک کند. در میان آنها، برخی از تکنیک های کاشت مو و مداخلات جراحی که نیاز به مراقبت زیادی ندارند،  به شما امکان می دهند نتایج کاملاً طبیعی را به دست بیاورید.

 

ریزش مو

درماتیت سبورئیک

درماتیت سبورئیک یک مشکل شایع است و معمولاً پوست سر را به میزان زیادی درگیر می کند. این باعث ایجاد لکه های پوسته پوسته، شوره سر مقاوم و التهاب پوست می شود. به طور کلی، معمولاً نواحی چرب بدن را تحت تأثیر قرار می دهد. مانند سینه، صورت، ابروها، کناره های بینی، پلک ها و گوش ها. اگرچه ممکن است ناراحت کننده باشد، اما مسری نیست و باعث ریزش مو نمی شود.

مواقعی وجود دارد که درماتیت سبورئیک نیازی به درمان ندارد، اما ممکن است لازم باشد از شامپوهای تجویزی استفاده کنید.

شوره سر

شوره سر یکی از شایع ترین مشکلات مو است و اگرچه می تواند بسیار ناراحت کننده باشد، اما جدی یا مسری نیست. این باعث پوسته پوسته شدن پوست سر و ایجاد ظاهری کثیف و چرب می شود.

می توانیم با یک شامپوی ملایم علائم آن را از بین ببریم. اما اگر جدی تر باشد باید از شامپوی دارویی استفاده کرد. اگرچه می‌توانیم علائم را برای مدتی آرام کنیم، اما ممکن است بعداً دوباره ظاهر شوند.

لایه برداری پوست سر

لایه برداری پوست سر شکل شدید شوره سر است. علت آن به دلیل کلونیزاسیون یک مخمر یا قارچ است. اگرچه می تواند به دلیل یک بیماری ژنتیکی رخ دهد اما غالبا ناشی از عوامل محیطی است.

این لایه برداری ممکن است با تحریک قابل توجه و همچنین خارش نسبتاً شدید همراه باشد.

✨ در این رابطه بخوانید: مراقبت از دور چشم را چگونه انجام بدهیم؟

پوست سر حساس

پوست سر حساس با علائم زیر مشخص می شود: قرمزی، سوزش، درد، سوزن سوزن شدن و خارش. مقداری سفتی نیز ممکن است در پوست سر منعکس شود. اما، حقیقت این است که این وضعیت می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. با بدتر شدن، ناحیه مویرگی بیش از حد حساس یا بیش از حد تحریک پذیر می شود.

دلیل آن در برخی موارد به رژیم غذایی نامتعادل برمی گردد. همچنین برخی از محصولات مو می توانند چنین حساسیت و تحریکی ایجاد کنند. مانند برخی از شامپوها که برای پوست هایی با حساسیت کمتر ساخته شده اند( بیش از هر چیز، زمانی که آنها سورفکتانت های تهاجمی دارند).

موهای سفید زودرس

کمبود ویتامین، ژنتیک و استرس؛ آنها از دلایل اصلی سفید شدن زودرس مو هستند. سبک زندگی تأثیر زیادی بر این نوع شرایط دارد. همچنین مصرف برخی از مواد و وضعیت سلامتی می تواند باعث ایجاد آن شود.

اگرچه آنها در نواحی خاصی از مو شروع می شوند، اما با گذشت زمان می توانند کل مو را بپوشانند. اگر بیماری ژنتیکی نیست باید عوامل عاطفی، تغذیه ای و هورمونی را در نظر گرفت.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا شما عزیزان را با مشکلات شایع مو و راه‌های درمان آنها  آشنا کنیم. مو برای آنکه بتواند سالم و شاداب باشد نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فروشگاه بریلر 24 مراجعه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *