روش‌ های مراقبت از ناخن‌ ها کدامند؟ چگونه می‌ توان به صورت طبیعی از ناخن‌ ها مراقبت کرد؟ افراد زیادی به بهداشت و سلامت و زیبایی ناخن اهمیت می‌ دهند و همواره تلاش می‌ کنند ناخن‌ های زیبایی داشته باشند. برای حفظ سلامت و زیبایی ناخن‌ ها نکات مهمی وجود دارد که با رعایت آنها می‌ توانید ناخن‌ های بسیار زیبا داشته باشید که یکی از آنها رعایت نظافت آنها و کوتاه کردن منظم و مرتب ناخن‌ ها می‌ باشد. علاوه بر آنکه بهتر است پوست اطراف ناخن را نکنید. در این مقاله مراقبت و آرایش ناخن و نکات مهم برای حفظ سلامت و زیبایی آنها را بررسی می‌ کنیم.

مراقبت و آرایش ناخن: نکات مهم برای حفظ سلامت و زیبایی ناخن‌ ها

اگر خواهان ناخن‌ های زیبایی هستید و به مراقبت و آرایش آنها اهمیت می‌ دهید، نکاتی را در این قسمت مطرح می‌ کنیم که با رعایت کردن آنها می‌ توانید به این نتیجه برسید:

  1. نظافت دست‌ ها و ناخن‌ ها

نخستین موضوعی که در خصوص مراقبت و آرایش ناخن مطرح می‌ شود نظافت آنها می‌ باشد، یعنی باید سعی کنید هنگام شستن دست‌ ها، قسمت‌ های زیر ناخن را نیز به خوبی شسته و ضدعفونی کنید. این موضوع علاوه بر آنکه موجب زیبایی ناخن‌ ها می‌ شود، به سلامت شما نیز کمک می‌ کند.

  1. کوتاه کردن مرتب ناخن‌ ها

کوتاه کردن ناخن‌ ها نیز مانند شستن و نظافت آنها اهمیت بسیار زیادی دارد. با مرتب کردن و کوتاهی منظم، شما ناخن‌ های زیبا و جذابی خواهید داشت.

  1. عدم کندن پوست اطراف ناخن

سعی کنید به هیچ وجه پوست اطراف ناخن تان را نکنید، چون در این حالت ظاهری نامناسب و نامرتب در اطراف آن ها به وجود می‌ آید. بنابراین اگر پوست اطراف ناخن شما دچار مشکل شده و حالت ریش ریش پیدا کرده است، بهتر است راه‌ های دیگری را برای درمان و برطرف کردن آن پیدا کنید.

  1. عدم استفاده از لاک پوششی

اگر از لاک‌ هایی استفاده کنید که به طور کامل روی ناخن را می‌ پوشاند، آسیب بزرگی به سلامت ناخن‌ های خود وارد کرده‌اید، چون به صورت مداوم و طولانی مدت این لاک‌ ها مانع از رسیدن مواد طبیعی به ناخن‌ ها شده و حتی ممکن است شکل نامناسبی با آنها بدهد. بنابراین سعی کنید تا حد ممکن از این لاک‌ ها استفاده نکنید یا اگر استفاده می‌ کنید به صورت مکرر و دائم نباشد.

  1. عدم ژلیش و کاشت ناخن

یکی دیگر از مواردی که آسیب جدی به قسمت ناخن وارد می‌ کند، ژلیش و کاشت ناخن است. چون موادی که برای کاشت ناخن استفاده می‌شود به طور کامل روی ناخن‌ها را پوشانده و مانع از هوا کشیدن آنها خواهد شد. این موضوع موجب می‌شود که ناخن‌های شما حالت طبیعی خودشان را از دست داده و در طولانی مدت دچار مشکل شوند. علاوه بر آنکه ممکن است بهداشت دست‌های شما نیز دچار مشکل شود، مانند جمع شدن میکروب‌ها و آلودگی‌ها در گوشه و کنار ناخن. بنابراین اگر سلامت ناخن‌ها برایتان اهمیت دارد سعی کنید از ژلیش و کاشت ناخن خودداری کنید.

  1. حفظ رطوبت و آبرسانی به ناخن

ناخن‌ها مانند دیگر قسمت‌های بدن از جمله موی سر نیاز به دارند که رطوبتشان حفظ شده و آبرسانی به آنها و حتی اطرافشان انجام شود. چون خشکی ناخن یکی از دلایل بسیار رایج شکنندگی آنها و حتی پوسته پوسته شدن اطراف ناخن می‌باشد. برای این کار می‌توانید از برخی تقویت کننده‌های ناخن استفاده کنید که به صورت لاک، روغن، محلول یا کرم در بازار موجود هستند. این تقویت کننده‌ها موادی دارند که موجب استحکام ناخن‌ها و پیشگیری از شکنندگی آنها خواهد شد و می‌تواند به ترمیم و بازسازی آنها نیز کمک کند. بنابراین اگر ناخن‌های شما به صورت شکننده است و یا ریش ریش و نازک شده است، نیازمند استفاده کردن از تقویت کننده‌های ناخن می‌باشد که باید به صورت روزانه و پیوسته و طی یک دوره درمانی کامل از آنها استفاده کنید تا بتوانید نتیجه مطلوب و رضایت بخشی را به دست بیاورید.

حفظ رطوبت و آبرسانی به ناخن

مطلب مرتبط

آرایش ناخن

نتیجه‌ گیری

در این مقاله مراقبت و آرایش ناخن: نکات مهم برای حفظ سلامت و زیبایی ناخن‌ها را بررسی کردیم. ناخن ها مانند دیگر قسمت‌های بدن نیاز به مراقبت و نگهداری دارند و بهتر است نکات بهداشتی در خصوص آنها را به کار بگیرید تا ناخن‌هایی زیبا و سالم داشته باشید. در سایت https://briller24.com  بیشتر با نکات مهم برای حفظ سلامت و زیبایی ناخن‌ها آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *