لوازم آرایشی به عنوان آن دسته از موادی که برای پاکسازی و زیبایی بر روی پوست اعمال می‌شوند، اطلاق می­گردد. حال، سوال مهم این است که محصولات موضعی مراقبت از پوست باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

محصولات موضعی مراقبت از پوست چیست؟

محصولات مراقبت از پوست موضعی محصولاتی هستند که مستقیماً روی پوست اعمال می شوند تا ظاهر آن را بهبود بخشند، شرایط خاص را درمان کنند یا آن را در شرایط خوب نگه دارند. این محصولات می توانند شامل کرم ها، لوسیون ها، ژل ها، سرم ها، تونرها و انواع مختلف درمان ها باشند. محصولات مراقبت از پوست موضعی ممکن است حاوی مواد فعالی مانند رتینول، اسید سالیسیلیک، اسید هیالورونیک، ویتامین C، کلاژن و غیره باشند که خواص و فواید متفاوتی برای پوست دارند. مهم است که از محصولات مناسب با توجه به نوع پوست خود استفاده کنید و دستورالعمل های مصرف ارائه شده توسط سازنده را دنبال کنید.

👈 برای مشاهده قیمت کرم و سرم روشن کننده و ضد لک همراه با خرید آنلاین کلیک کنید.

✅ تخفیف ویژه ✅ ارسال به تمام نقاط ایران

محصولات موضعی مراقبت از پوست

نرم کننده و مرطوب­کننده های پوست

به مجموعه ای از ترکیبات مورد استفاده در آماده سازی های آرایشی موضعی برای درمان و پیشگیری از خشکی پوست اشاره دارد.

علاوه بر عملکرد روان کنندگی این مواد، تبخیر آب از سطح پوست را کاهش داده و باعث هیدراتاسیون بیشتر می شود.

این در حالی است که مرطوب کننده­ها حاوی مواد موثری مانند عصاره های گیاهی، ویتامین ها و مشتقات آنها، عوامل نرم کننده، لیپوزوم ها، ضدآفتاب ها، ضد رادیکال های آزاد می باشند.

✨ معرفی محصول: کرم آبرسان اوریفلیم { کرم روز آبرسان اوریفلیم سری Hydra Optimals }

چرا محصولات موضعی استفاده کنیم؟

محصولات در نظر گرفته شده برای بهداشت بدن شامل محصولات پاک کننده صابون، روغن ها، امولسیون های بعد از حمام و دئودورانت های ضد تعریق است.

در این بین، لوازم آرایشی دست و پا از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا اینها قسمت‌هایی از بدن هستند که بیشتر در معرض اثر عوامل تهاجمی مانند آب، مواد شوینده قلیایی و عوامل آب و هوایی مانند سرما، باد، خشکی، لایه‌برداری و التهاب هستند.

به منظور جلوگیری و اصلاح این اثرات، محصولات آرایشی برای دست ها فرموله شده است که اساساً بر پایه حفظ آبرسانی است. پاها به نوبه خود باید وزن بدن، کفش و غیره را تحمل کنند و بنابراین نیاز به مراقبت های بهداشتی ویژه ای دارند تا آنها را در شرایط خوب تعریق، تمیزی، هیدراتاسیون و غیره نگه دارند. به همین دلیل است که باید روزانه با صابون های مناسب شسته شوند، همیشه باید خشک باشند و در صورت امکان با محصولات مرطوب کننده، ضد عفونی کننده، خوشبو کننده و … درمان شوند.

مزایای استفاده از محصولات موضعی مراقبت از پوست

برخی از مزایای رایج محصولات مراقبت از پوست موضعی را به شما معرفی خواهم کرد. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که هر فرد ممکن است واکنش متفاوتی به محصولات نشان دهد و همیشه توصیه می شود قبل از امتحان محصولات جدید از یک متخصص پوست مشاوره بگیرید.

  1. درمان خاص: محصولات موضعی را می توان برای رفع مشکلات پوستی خاص، مانند آکنه، خشکی، چین و چروک، لکه های تیره و غیره فرموله کرد. آنها ممکن است حاوی مواد فعالی باشند که به درمان موثرتر این شرایط کمک می کند.
  2. کاربرد آسان: محصولات موضعی به طور کلی به راحتی قابل استفاده هستند و به سرعت جذب پوست می شوند. آنها می توانند در اشکال مختلف مانند کرم، لوسیون، ژل یا سرم وجود داشته باشند که امکان استفاده راحت را فراهم می کند.
  1. قابلیت دسترسی: محصولات مراقبت از پوست موضعی به طور گسترده در بازار موجود است، هم در فروشگاه های محلی و هم به صورت آنلاین. این امر دسترسی به گزینه های مختلف را برای رفع نیازهای فردی مراقبت از پوست آسان می کند.

*نکته:  برخی از افراد ممکن است به دلیل مواد موجود در محصولات موضعی، تحریک، قرمزی، خارش یا خشکی پوست را تجربه کنند. این می تواند به ویژه برای کسانی که پوست حساس دارند، مشکل ساز باشد. بنابراین در ابتدا نظر متخصص پوست را در مورد خرید محصولات موضعی جویا شوید تا میزان سوزش، لایه برداری، افزایش حساسیت به نور خورشید یا واکنش های آلرژیک را کاهش بدهید. پیروی از دستورالعمل های محصول و آگاهی از هرگونه واکنش نامطلوب بسیار مهم است. 

👌 برای خرید محصولات اوریفلیم با تخفیف شگفت انگیز و پرداخت درب منزل کلیک کنید.

محصولات موضعی مراقبت از پوست

سخن پایانی

پوست بدن ما بسیار حساس است و نیاز به مراقبت های ویژه دارد. از این رو باید از محصولات موضعی متناسب با وضعیت پوست خود استفاده نماییم. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *