اسکراب چیست؟ اسکراب چه مزیت و کاربردی بر روی پوست دارد؟ چگونه از اسکراب می توانیم استفاده کنیم؟ اسکراب ها دسته ای از محصولات مراقبت از پوست هستند که به صورت لایه بردار عمل می کنند. این محصولات با برطرف کردن سلول های مرده بر روی پوست منافذ پوست را کاملا باز کرده و از ایجاد آکنه های زیر پوستی نیز پیشگیری می کنند. در این جا به بررسی اسکراب پوست و ویژگی ها و مزایای آن می پردازیم.

اسکراب چیست؟

گفتیم که اسکراب دسته ای از لوازم مراقبت از پوست محسوب می شود که کاربرد لایه برداری دارد و با برطرف کردن سلول های مرده بر روی پوست منافذ پوست را کاملا باز کرده و از ایجاد شدن هر گونه آکنه برای پوست پیشگیری می کند.

برای مشاهده قیمت و خرید لوازم بهداشتی کلیک کنید.

 

اسکراب چیست
اسکراب چیست

مزایای استفاده از انواع اسکراب

اسکراب ها که امروزه مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته اند، مزایای خوبی دارند. برخی از این مزیت ها و ویژگی ها عبارتند از:

انواع اسکراب

اسکراب ها بسیار متفاوت هستند. در این بخش نمونه هایی از اسکراب های رایج و پرمصرف را معرفی می کنیم:

کافئنی که در داخل قهوه وجود دارد جوان سازی پوست را انجام می دهد. برای افرادی که پوست خودشان را برنزه کرده اند اسکراب قهوه گزینه مناسبی می باشد. ترکیب نعنا و قهوه به عنوان یک اسکراب خانگی یک ترکیب بی نظیر می باشد که خاصیت آنتی‌ اکسیدانی خوبی دارد، آب آوردن بدن را در داخل بافت ها کاهش می دهد و موجب افزایش گردش خون می شود. به این ترتیب می‌ توانید نصف پیمانه نمک طبیعی و نصف پیمان دانه های قهوه را با حدود یک چهارم پیمانه روغن نارگیل و دو قطره از اسانس روغن نعناع کامل مخلوط کرده و سپس بر روی پوست استفاده کنید.

نارگیل خواص ضد میکروبی دارد. شکر قهوه ای نیز دارای خاصیت لایه برداری می باشد، روغن بادام ویتامین ای دارد و نرمی و صاف شدن پوست را موجب می شود. اگر یک پیمانه روغن نارگیل مایع یک و نیم پیمانه شکر قهوه ای، کمی گلبرگ گل رز به صورت خشک شده و یک قاشق غذاخوری از روغن بادام شیرین را با یک دیگر ترکیب کنید، یک اسکراب شکری خوب و فوق العاده به وجود می آید.

بیشتر بخوانید:

  1. تینت لب چیست؟

موز پدیده که به سمت قهوه ای شدن می رود یک لایه بردار خوب و مرطوب کننده ملایم می باشد و می تواند چربی پوست را کنترل کند. استفاده کردن از این اسکراب برای پوست های چرب و برخی از نواحی بدن که چربی زیاد دارند، مناسب است. برای این کار یک موز رسیده، یک چهارم قاشق چای خوری از عصاره وانیل و یا دیگر اسانس روغنی، یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای یا شکر دانه درشت را با یک دیگر ترکیب کنید. جهت له کردن موز از چنگال استفاده کنید.

در این اسکراب نصف پیمانه شکر قهوه ای، نصف پیمانه روغن نارگیل، نصف قاشق چای خوری از وانیل را به طور کامل با یک دیگر مخلوط کنید. این مخلوط فوق العاده موثر را در حمام می توانید برای پوست خودتان بمالید و سپس کامل آن را ماساژ داده و آب بکشید.

استفاده کردن از یک اسکراب ویژه بعد از برخی ورزش‌ های سنگین به این شکل است که باید نصف پیمانه روغن بادام و نصف پیمانه نمک دریایی را با یک قاشق چای خوری آب و مقداری پالپ مرکبات مخلوط کنید. به جای روغن بادام از روغن زیتون یا روغن های دیگر نیز می توانید استفاده کرد. در حین حمام کردن می توان این ترکیب را بر روی پوست خود مالیده و سپس آن را کاملا شستشو دهید.

اسکراب چیست
اسکراب چیست

سخن پایانی

معرفی انواع اسکراب ها، بررسی ویژگی اسکراب و نحوه استفاده آن موضوعی بود که در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. اسکراب ها در واقع دسته اس از لوازم آرایشی و بهداشتی محسوب می شوند که به صورت لایه بردار عمل می کنند. جهت خرید اسکراب مانند دیگر لوازم آرایشی و بهداشتی اصل و اورجینال، مکمل های غذایی و دارویی، عطر بچه گانه دخترانه، عطر بچه گانه پسرانه و غیره به فروشگاه بریلر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *